מרגי מציג: הורדת גיל הבחירה לכנסת לגיל 17

    בני הנוער בחברה הישראלית מעורבים בהוויה הישראלית ובמיוחד אלו ששנה אחרי זה הם מעורבים במשימות חשובות וגורליות
    איתי גדסי 1 Comment on מרגי מציג: הורדת גיל הבחירה לכנסת לגיל 17

    היום תדון וועדת השרים לחקיקה בכנסת, בהצעת חוק להורדת גיל הבחירה לכנסת מגיל 18 לגיל 17 • בנט: "אני תומך בכך מאוד מתוך אמון בבני הנוער ומתוך מחשבה שהנוער צריך להיות מעורב"

    בחירות צילום: יעקב נחומי, פלאש 90
    בני הנוער בחברה הישראלית מעורבים בהוויה הישראלית ובמיוחד אלו ששנה אחרי זה הם מעורבים במשימות חשובות וגורליות
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) תדון וועדת השרים לחקיקה בכנסת, בהצעת חוק להורדת גיל הבחירה לכנסת מגיל 18 לגיל 17. ההצעה תועלה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה על ידי ח"כ יעקב מרגי וחברי כנסת נוספים מהקואליציה ומהאפוזיציה.

    יש לציין כי במדינת ישראל, בניגוד למגמה הקיימת כיום במדינות אחרות, אחוז מצביעי 'פעם ראשונה' הינו גבוהה ביותר (ממוצע אחוזי ההצבעה של בני הנוער בבחירות ברשויות המקומיות הוא כ-90%, לעומת כ-50% בלבד של שאר האוכלוסייה). יש הטוענים כי הדבר מעיד על רצון של צעירים ובני נוער לא להיות מודרים ממוקדי קבלת ההחלטות, ולהשפיע על עיצוב פני המדינה. ברחבי העולם מתקיים בשנים האחרונות תהליך דומה, באוסטריה הורד גיל הבחירה ל-16 בשנת 2007. גם בברזיל ובניקרגואה גיל הבחירה הוא 17 ובמדינות נוספות קיים דיון ציבורי ער בנושא זה.

    שר החינוך, ח"כ נפתלי בנט, הודיע כי גם הוא תומך בהצעת החוק: "תומך בכך מאוד מתוך אמון בבני הנוער ומתוך מחשבה שהנוער צריך להיות מעורב".

    מוביל ההצעה, יו"ר וועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי אמר כי "אני חושב שבני הנוער בחברה הישראלית מעורבים בהוויה הישראלית ובמיוחד אלו ששנה אחרי זה הם מעורבים במשימות חשובות וגורליות אך נכון הוא שהם יתביעו את חותמם בעיצוב דמותה של החברה הישראלית בזכות האזרחית הבסיסית לבחור ולהיבחר".

    במכתב ששיגר יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, אליאב בטיטו, לחברי וועדת השרים לענייני חקיקה נכתב כי "בני הנוער בגיל 17 במדינת ישראל הינם אזרחים בוגרים ואחראיים. אנו רשאים להוציא רישיון נהיגה, לעבור מיונים ליחידות מובחרות בצה"ל ולפתוח חשבון בנק. אנו אחראים על מעשינו גם מבחינת האחריות הפלילית. על כן, מעורבותנו האזרחית והפוליטית היא בלתי נמנעת, וזוהי זכותנו הטבעית להיות שותפים בבחירת נציגי הציבור במדינה. תמו הימים שבהם מבוגרים היו צריכים לתווך את המציאות לבני הנוער, בעידן המידע של ימינו בני נוער בגיל 17 הינם מבוגרים צעירים בעלי יכולות ועמדה".

    עוד הוסיף בטיטו כי "בגיל זה, מרבית בני הנוער נמצאים במסגרת חינוכית – בגיל 17 אנו לומדים את לימודי האזרחות, ואין דרך טובה יותר ללמוד אזרחות פעילה מאשר ליישם אותה. אם תינתן לבני הנוער זכות הצבעה בבחירות לכנסת, אין ספק שהתעניינותם באקטואליה ובאירועים החשובים העומדים על סדר היום הציבורי תגבר, וכך גם מעורבותם האזרחית, החברתית והפוליטית בכלל. נוסף לכך, מערכת החינוך, שבני נוער בגילאים אלו נמצאים תחת חסותה תהיה מחויבת להפוך את שיעורי האזרחות לרלוונטיים ומשמעותיים בשביל התלמיד, כדי שיהיה כשיר להצביע ולהשפיע בצורה הטובה ביותר".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      היו חייבים לעשות בדיוק שבבחירות הקודמות הייתי בן 17